One brand. One design. One Packaging. Interrogés sur la charte packaging internationale avec pour contrainte de ne pas changer le design volume des emballages ni les techniques de fabrication propres à chaque pays, nous ferons la recommandation de passer de sept niveaux de gamme à trois. Ça représentera une économie conséquente pour Schneider Electric en plus de renforcer l’identité de la marque pour mieux lutter contre les contrefaçons.






Design manager
Frederic Beuvry
2012 > 2013
International packaging brand strategy / Packaging guidelines / print
Extending it’s business from BtoB to BtoC overworld at the same time, Schneider Electric need a strong and clear packaging identity really simple to apply.
We have create the «one brand, one design, one packaging» program. The seven level range become a two level range in one hundred and thirty countries at the same time. And the original printing technology and packaging shape was preserved in each countries to avoid new development, new cost and loss of time.
All new brands migrating to Schneider Electric are upgraded in a Schneider Electric packaging without any production change.
On shelves you can find the all green brand family product offer quickly. The packaging message is direct and attractive. A special attention has been carry to details about how to install or use your product, so it’s looks smart and simple.
Références clients
| Adidas | B2C / Design / Cycling |
| Beal | B2B2C / Rebranding / Leader mondial des cordes escalade |
| Bluestar Silicones | B2B / PM+RÊ Groupe Elkem / Chimie |
| Brandes-en-Oisans | B2C / Signalétique / Culture - mines d'argent |
| CPI | B2C / Branding / Culture |
| Hautes Glaces | B2C / Plateforme de marque + branding / Spiritueux / Groupe Rémy Cointreau |
| Eider | B2C / Rebranding / Textile / Groupe Calida |
| Exsto Group | B2B / Plateforme de marque + raison d'être + branding / Plasturgie |
| Fusalp | B2C / Rebranding / Textile |
| Giraudet | B2C / Branding / Agroalimentaire |
| GEM | B2B / Plateforme de marque + Rebranding / éducation |
| Lange ski boots | B2C / Plateforme de marque + branding / Sport |
| Lacroix | B2C / Plateforme de marque + branding / Textile et ski |
| Lapierre Bikes | B2C / Rebranding / Accel Group |
| Lion Sabatier | B2C / Plateforme de marque + branding / Groupe La Brigade De Buyer / coutellerie |
| Mavic | B2C / Branding / Cycling sport brand / Groupe Amer Sport |
| MAE | B2C / Branding / Culture |
| Opinel | B2C / Branding / Coutellerie |
| O’Toit | B2B2C / Plateforme de marque + branding / Agroalimentaire |
| Rossignol | B2C / Branding / Ski sport brand |
| Teisseire | B2C / Branding / Agroalimentaire |
| T’Rhéa | B2B2C / Plateforme de marque + branding / Agroalimentaire |
| Sfel | B2B / B2B2C / Plateforme de marque + branding / Industrie de l'éclairage |
| Stem Group | B2B / Branding / Propreté |
| Schneider | B2B2C / Branding / leader mondial gestion de l'énergie et des automatisations |
| Ville de Trappes | B2C / Branding identité de marque / Mairie |
| Yuba Bikes | B2C / Plateforme de marque + raison d'être + branding / Cycling |