• STGM Sté des téléphériques de la Grande Motte

    2013

    Identity / guidelines / signage
    STGM’s raison d’être is to carry you through stunning landscapes surrounded by some of the highest summits in the Alps. This team of men and women is the beating heart of the resort, ensuring a constant flow of passengers in the often challenging conditions found high up in the mountains. It is they who make dream holidays come true.


    Placing the emphasis on customer service, STGM’s visual identity is encompassed in a ribbon that envelops and protects you, while taking you where you choose. The fluidity and elegance of the design remind us that behind these mechanical systems are individuals who work tirelessly to ensure our comfort.


    The simplicity of the signage reinforces the notion of service quality and the idea that the brand cares about its users.



    Identité visuelle / charte graphique / signalétique
    Vous faire voyager en toute liberté dans l’espace grandiose des hauts sommets alpins est la mission de la STGM. C’est une équipe d’hommes et de femmes qui fait battre le cœur de la station en assurant des flux permanents dans des conditions souvent dantesques, celles de la haute montagne. Une gageure pour un séjour de rêve.

    Orientée sur le service client, l’identité visuelle se déroule comme un ruban qui vous enveloppe et vous protège, vous transporte au gré de vos envies. La souplesse et l’élégance du dessin nous rappellent que derrière toute cette mécanique ce sont des individus qui travaillent pour notre confort.

    La simplicité du dispositif signalétique renforce l’idée d’un service de qualité, l’attention d’une marque pour ses usagers.

    Marketing director
    Anne-Laure Meyer

    Photography
    > Stéphane Candé